Freimen´s FEST: nová generace silově-objemového tréninku

Už jste vyzkoušeli populární silově-objemový trénink FEST? Jedná se o můj nejúspěšnější a nejefektivnější trénink, jaký jsem kdy vymyslel. Od té doby, co byl v roce 2014 zveřejněný na Ronnie.cz, ho úspěšně vyzkoušeli tisíce sportovců a do své přípravy ho pravidelně a opakovaně zařazují i vrcholoví závodníci jako je např. Roman Vavrečan nebo Luboš Chládek. Trénink FEST se zároveň stal mým nejčtenějším článkem vůbec s více než 200.000 unikátními zhlédnutími. Níže si můžete článek přečíst v originálním znění s odkazem na rozpis celého tréninku na Ronnie.cz.

 


 

Přiznám se Vám zcela otevřeně, že jsem v posledních letech začal být velmi rozpačitý při sledování různých článků a videí plných všech protichůdných doporučení pro silově-objemový trénink. Stejně tak jsem si při výuce trenérů kulturistiky II. i I. třídy (často z řad závodníků) začal velmi všímat, že řada z nich nedovede odlišit tréninkové postupy vhodné pro ně samotné a pro návštěvníky posiloven, kteří chtějí prostě „jen“ rychle nabrat svalovou hmotu. A ze všeho nejvíce jsem si začal všímat kondičních sportovců v posilovnách, kteří na základě takových článků a tréninkových videí profesionálů cvičí šílené divočiny. Také jste si všimli někdy v posilovně či v zrcadle, že je dnes řada sportovců, kteří na tréninku tvrdě makají podle videologů slavných závodníků (či videoblogů těch neznámých), „krabičkují“ si poctivě jídlo, užívají pečlivě všechny suplementy, a přesto vypadají relativně pořád stejně? Dal jsem si proto za cíl vyvinout a otestovat takový silově-objemový trénink, který bude maximálně účinný, pestrý, bezpečný a hlavně funkční. Zároveň jsem si uvědomil, že bude nutné provést nepopulární krok a prozradit sportovní veřejnosti několik omylů, kterých se v objemovém tréninku dopouští většina návštěvníků posiloven včetně řady závodníků. A to včetně informací, o kterých jsem dosud mohl mluvit jen za zavřenými dveřmi na seminářích a soustředěních a které vyvolají velké emoce. Mimochodem, ptáte se, jak by mohl být objemový trénink funkční? Tak, že splní svoji funkci a naberete při něm tolik svalů, kolik ještě při žádném jiném tréninku! Nyní jsou 2 roky vývoje a testování tohoto tréninku u konce, a to na sportovcích od kondiční úrovně až po reprezentaci ČR v kulturistice. Zajímá Vás, jak v co nejkratším čase nabrat co největší svaly, sílu a co nejvíce zmohutnět? Zajímá Vás, v čem se řada závodníků u svých svěřenců ve snaze nabrat svaly mýlí? Odpověď Vám dá tento článek a nový silově-objemový tréninkový systém Freimen’s FEST!

 

 

Největší omyl silově-objemového tréninku

 

V posledních letech naštěstí došlo ke zvýšení informovanosti kondičních návštěvníků posiloven o metodice tréninku. Dnes už skoro každý ví, že sval roste po tréninku pouze 24 – 36 hodin a je proto lepší procvičit každou partii alespoň 2x týdně. Také už hodně lidí chápe, že v objemovém tréninku musí být vysoký počet sérií pro objem o rozsahu 5 – 8 opakování atd. Díky tomu je řadě cvičenců jasné, že kulturistický splitový trénink z nějakého videologu či časopisu plný intenzifikačních technik, sérií do selhání a s procvičením partie jen jednou týdně je ten vůbec nejhorší možný pro budování svalové hmoty. I na těchto stránkách o tom v minulosti vyšlo několik velmi kvalitních článků, např. od Michala Širůčky (vysokofrekvenční trénink). Ptáte se nyní (zcela správně), jak je ale možné, že nějaké objemové fullbody tréninky či silové rutiny většina závodníků i návštěvníků posiloven ve snaze přibrat svalovou hmotu vůbec necvičí? Hlavní problém je v jejich neschopnosti rozlišit NUTNOST jiné tréninkové metodiky u sportovců, kteří jsou čistí, a u těch, kteří užívají něco z kategorie nedovolených prostředků. Petr Weinlich kdysi řekl: „Všichni cvičí jako profíci, ale nikdo tak nejí.“ A to je bohužel pouze polovina hluboké pravdy. Ono totiž 99 % návštěvníků posiloven ani „tak nesype“. (Nazývejme dále pro zjednodušení nedovolené prostředky jako např. anabolické steroidy, růstový hormon a další růstové peptidy dále jen jako „NP“.)

Pokud jen trochu sledujete novinky a aktuální články a videa o tréninku z domácí i zahraniční scény, tak dobře víte, že řada známých osobností tento rozdíl dnes již otevřeně prezentuje. Čistí sportovci potřebují pro přibrání objemu svalů spíše silověji zaměřený trénink s komplexními cviky (pro stimulaci produkce vlastních anabolických hormonů), zatímco sportovci na NP potřebují při tréninku dostat do svalů především co nejvíce krve (intenzifikační techniky, série do selhání, vynucená opakování, pořádné napumpování atd.). Proč se nemusí sportovci s NP starat o svoji přirozenou produkci anabolických hormonů a nemusí se bát těch katabolických či přetížení CNS, které hrozí čistým sportovcům z těchto divokých „intenzivních“ kulturistických tréninků? No proč asi… Pokud je přirozená produkce testosteronu jako hlavního anabolického hormonu čistého sportovce 50 mg týdně (drtivá většina z nás), tak sportovec užívající v NP běžně 2000 mg testosteronu týdně se opravdu nemusí starat o to, že by si rozhodil poměr testosteronu a kortizolu do katabolických hodnot, že by si přetížil CNS (přetrénování) nebo že by mu sval rostl jen 36 hodin po tréninku. „Na NP“ mu roste každá svalová partie neustále 7 dní v týdnu, a to bez ohledu na to, kolikrát týdně ji procvičil. Hlavní problém je tedy ten, že ve vidině získání stejně velkých svalů trénují čistí sportovci tyto tréninky sportovců na NP, které vidí v časopisech a tréninkových videích profíků atd.

 

Možná někoho ze závodníků nyní napadne, že tohle přece nemůže být pravda, protože jste v mládí bez jakýchkoliv NP také cvičili přesně takhle (pondělí prsa + biceps, středa záda + triceps atd.), a to vše do selhání a s dopomocí včetně vynucených opakování. A nebo to, že takhle cvičíte celý život a nikdy jste nic nebrali a svaly přesto přibrali… A nenapadlo Vás někdy, že jste na tento trénink reagovali tak dobře právě proto, že jste odjakživa měli větší přirozenou produkci testosteronu hodně nad 50 mg týdně, což Vás předurčilo ke dráze kulturisty? V tom je přece Vaše výjimečnost a talent k tomuto sportu! Položte si otázku, jak jste po prvním roce tréninku vypadali Vy a jak Vaši stejně trénující kamarádi, se kterými jste začínali… Stejně tak Vás může napadnout, že přeci i méně disponovaní sportovci na klasickém kulturistickém splitu nějaké svaly přibrali. Pochopitelně ano. I špatným tréninkem s činkami přeci přibere mladý kluk ze začátku více svalů, než když bude sedět u počítače a hrát si nejen s myší… Proto neříkám, že by tento „klasický“ kulturistický trénink nebyl býval vhodný pro Vás, Arnolda, Heatha nebo Šádka či jiného závodníka, ať už na republikové, či profesionální úrovni. Já pouze tvrdím, že takový trénink není pro přibrání svalů a síly vhodný pro 90 % sportovců a návštěvníků posiloven. Pouze Vás prosím, abyste brali tento fyziologický rozdíl v potaz (ať již mimořádný talent, či NP) a uvědomili si nutnost odlišné tréninkové metodiky pro čisté či „normálně talentované“ sportovce, kteří chtějí nabrat svalovou hmotu. Zkuste se prosím také zamyslet nad tím, že z níže prezentovaného tréninku můžete velmi dobře profitovat i Vy, talentovaní závodníci, ve specifických fázích Vaší přípravy. A to právě v období na začátku silově-objemové přípravy, kdy si jednak podobným tréninkem ještě zvýšíte Vaši (už tak vysokou) přirozenou produkci anabolických hormonů. Zadruhé Vám pak bude Váš osvědčený „klasický“ kulturistický split daleko lépe fungovat, když nyní zařadíte na 8 týdnů něco úplně jiného a nebudete tak celý rok cvičit Vaši stejnou kostru tréninku. A za třetí až díky tomuto tréninku navýšíte váhy v jednotlivých cvicích, tak když s nimi pak budete cvičit i Vaše kulturistické tréninky, opět díky tomu nabere více svalů.

 

CELÝ ČLÁNEK NAJDETE NA RONNIE.CZ